Gündem

ÇOMÜ Hastanesinde Kalite Güvencesi ve Akreditasyon Çalışmaları

Yükseköğretim Kalite Kurulu, Kalite Güvence Süreçlerinin yürütülmesi ve kurumsal akreditasyon sürecinde olması sebebiyle ÇOMÜ Hastanesinde de kalite birimi çalışmaları hız kesmeden devam ediyor.

Yükseköğretim Kalite Kurulu, Kalite Güvence Süreçlerinin yürütülmesi ve kurumsal akreditasyon sürecinde olması sebebiyle ÇOMÜ Hastanesinde de kalite birimi çalışmaları hız kesmeden devam ediyor.
 
Araştırma üniversitesi olma çalışmalarını sürdüren ÇOMÜ’de,  kalite birimi dış paydaş değerlendirme sürecinde ÇOMÜ Hastanesi de kalite çalışmalarını sürdürüyor. ÇOMÜ Hastanesinde kalite biriminin kuruluşu ve çalışmaları hakkında bilgi veren Kalite Yönetim Direktörü Prof. Dr. Özlem Yayıntaş konuyla ilgili şunları aktardı: “Sağlıkta Kalite Standartları kapsamında var olan kalite yönetim sistemi, mevcut dokümanlar Sağlıkta Kalite, Akreditasyon ve Çalışan Hakları Dairesi Başkanlığı’nca oluşturulan SKS - Hastane (Sürüm 6) ışığında incelenmeye başlandı. Sağlıkta Kalite sisteminin gelişimi ile eş zamanlı olarak mevcut olan dokümanların revizyonuna ve olması gereken dokümanlar oluşturuldu. Kalite Yönetim Birimine bağlı yaklaşık yüz kişilik bir ekip olan bölüm kalite sorumluları ile tanışma ve kalite yönetim sistemi eğitimi kapsamında bir araya gelindi ve kurum organizasyon şeması ve görev tanımlarını revize ettik. Kurum içerisinde oluşturulması gereken kurul, komite, komisyon ve ekipler kurulmasını sağladık ve periyodik olarak yapılması gereken toplantılara katılmaya devam ediliyor.”   
 
Öz değerlendirme sürecine ilişkin de bilgilendirmelerde bulunan Prof. Dr. Yayıntaş; “Kalite Yönetim Direktörü başkanlığında ve Başhekimlik desteği ile 2021 Ekim ayında tüm hastane birimlerinde Öz Değerlendirme Ekibi ile yapılacak olan öz değerlendirmede; hastanemizin sağlıkta kalite standartları kapsamında 5 boyut 46 bölüm 523 standart ve 1599 değerlendirme ölçütü ile öz denetimi gerçekleştirilecek. Yapacağımız bu öz değerlendirmenin birincil amacı, sağlayıcının gelişme ve ihtiyaçlarını destekleyerek, misyon ve hedeflerine karşı kaydedilen ilerlemeler ölçülerek kaliteyi iyileştirmek, hizmet kalitemizi tüm personelin katılımıyla yükseltmek ve yükselttiğimizi belgelemek olacak. Kurumsal kimliğimizi ortaya koyan misyon, vizyon ve kalite politikamız doğrultusunda Henry Ford’un şu sözü ışığında geleceğe yönelik hedeflerimizi belirledik; Kurumumuzda hizmet alan hasta-hasta yakınları ve çalışanlarımızın sağlığı ve memnuniyeti ilk hedefimizdir. Bu kapsamda yapılması gereken tüm çalışmaları tamamlamak ve devamlılığı sağlamak adına kontrol mekanizmasını sağlamlaştırarak yolumuza devam edeceğiz. Sağlık Bakanlığı’nın gerçekleştirdiği hizmette kalite standartları değerlendirme dönemlerini en iyi şekilde gerçekleştirmek istiyoruz. Hastanemizin geçmiş yıllarda hizmet standartları değerlendirilerek yapılan puanlama sisteminde 2019 yılında yapılan değerlendirme sonucu 100 üzerinden 90,14 puan olarak Kurumsal Kalite Sistemine tanımlanmıştır, amacımız gelecek değerlendirme döneminde mevcut puanımızın daha yukarılara taşınması yönünde olacaktır” açıklamasında bulundu.